31 Mayıs 2010 Pazartesi

maNga 2.!

Evet, yarışma oldu ve bitti, anca yazıyorum yeniden. Geçen sene böyle miydi, yarışma sırasında da konuşmuştum.

maNga bence bizi çok iyi temsil etti. Öyle fazla galeyana getirmedi insanları Hadise gibi. Hadise'nin yeşil etekli dansçısına ve ayakkabılarına bayılsam da, maNga kat kat daha iyiydi sahnede. Şarkıyı sevdiren bir şovdu, hani sonuçta şarkılara videoklip çekilmesinin amacı da budur, remix de orjinale göre iyiydi zaten. Şu an maNga'ya dair herşeyi seve seve dinliyorum. Duruşları, hayran forumları ve bahis siteleri tarafından görmezden gelinip sonra sessiz sedasız 2. oluşları... Her ne kadar şarkılarını sevmesem de Romanya'nın 3.lüğü de benzer bir şekilde geldi. Çok sevdiğim Belçikalımın 6.lığı da. Favorilerden Almanya kazandı zaten. 'Almanya neden kazanamaz?' girimi de bana yedirdi :p O yazımda yine haklıyım ama, kazanmasını engelleyecek kadar etkili değilmiş bu faktörler.
Ennn favori Azerbaycan'ın oylamaya çok kötü başlayıp anca 5.liğe kadar yükselebilmesi mutlu etti valla beni. Yarışma öncesi pek çok ankette 1. olması beklenen diğer bir favori, demode şarkılı ve oylamaya ardarda 12lerle başlayıp tırsmama sebep olan ama sonrasında 4.lükte kalan, bir de bunu da beğenmeyen Danimarka'ya da oh olsun ayrıca.

maNga'ya teşekkürler yeniden.
Ayrıca şu kurucu ülkelerden birinin kazanması artık onların 'ama blok oyları ama diasporalar' diye çıkışmasını önleyecektir umarım. Siz şarkı gönderdiniz de biz mi oy vermedikti! Gerçi diasporaların etkisi bayaa bi azaldı, artık isviçre'den 3 puan alabilecek konuma geldik.. Hala buna bile itiraz eden Avrupalılar da var, o kadar da olsun di mi ama yani, o kadar bin insanımız yaşıyor 3 puan da verebilsinler.....

Gecenin benim için en büyük sürprizi Hırvatistan'dan bize gelen 12 puan oldu. Kardeşim, unuttunuz mu Euro 2008'i? Bize oy verirken elleriniz titremedi mi?

Şimdi bir tartışma da ''4 kurucudan biri kazanınca 5. direkt finalist olmasına gerek var mı? Olursa 2. gelen ülke olmaz mı? Bu da Türkiye değil mi? Almanya kazanınca biz de kazanmış sayıldık mı hakkaten?'' şeklinde... bakalım, yakında öğreniriz.
Bir de sadece televoting ve sadece jüri oylarına bakmak lazım. Geçen sene öyle de böyle de Norveç kazanıyordu ve fark atıyordu, ama bu sene enteresan şeyler söz konusu olabilir. Öğrenince burda paylaşırım.
Gelecek sene gurbetçilerimizin gözünü gönlünü şenlendirecek bi şarkıyla gitmek lazım. Onlara şarkımızı aynı gece iki defa dinletmek de güzel olur :) Bakalım TRT kimi seçecek... Her kim olursa, umarım maNga gibi olgun ve olması gerektiği gibi davranır. Ferman gibi boncuk boncuk bakarak, güzel güzel şarkısını söyler. Tebrikler tebrikler tebrikler... Bir an için batıracağınızdan şüphe etmiştim açıkçası, yarı finalden çıkacağınızdan bile endişeliydim (ilk provalarda, daha şova dair hiçbirşey oturmamışken böyle önyargılarda bulunmamak gerekiyormuş, bir de Eurovision kitlesi anlamaz bu şarkıdan dememeliymişim), ama çıkmak ne kelime, kendi yarı finalinizin 1.siymişsiniz, gerçekten sonuna kadar tebrikler.

26 Mayıs 2010 Çarşamba

İlk Yarı Final Sonuçları

Dün ilk yarı final yapıldı ve sonuçlandı. Sırayla Moldova, Rusya, Estonya, Slovakya, Finlandiya, Letonya, Sırbistan, Bosna, Polonya, Belçika, Malta, Arnavutluk, Yunanistan, Portekiz, Makedonya, Belarus ve İzlanda sahne aldı.
Benim finalde görmek istediğimi söylediğim ülkelerden Finlandiya, Estonya ve Slovakya kaybedenler arasındaydı ne yazık ki. Ama özellikle Belçika adına çok mutluyum. Eurovision'un yalnız ülkelerinden, bizim spikerin de bahsettiği gibi yalnız bir adam, finale kalmayı başardı. Kıbrıs çıkmazsa ikinci yarı finalden, finalde de iyi bir derece alacaktır.

Moldova saksofonlarıyla, Rusya komşularıyla, Sırbistan enerjisiyle, Bosna kırmızı ceketiyle, Belçika gitarıyla, Arnavutluk gırtlağıyla, Yunanistan kemençesiyle, Portekiz elbisesiyle, Belarus harmonisiyle, İzlanda da yanardağıyla (?) finale kalmayı hak ettiler. Tebrik ediyoruz.

Dün ayrıca bu yeni finalistler de şanslı numaralarını çektiler.
Son haliyle finalin çıkış listesi şu şekilde:
1.
2. İspanya
3. Norveç
4. Moldova
5.
6. Bosna Hersek
7. Belçika
8. Sırbistan
9. Belarus
10.
11. Yunanistan
12. İngiltere
13.
14.
15. Arnavutluk
16. İzlanda
17.
18. Fransa
19.
20. Rusya
21.
22. Almanya
23. Portekiz
24.
25.

Direkt Finalistler-provalar

En heyecanlı günlerine girilirken Eurovision'un, benim de okulum en heyecanlı günlerine girdi. Ara vermek zorunda kaldım blogu güncellemeye.
Ama şimdi sırayla, İspanya, Norveç, İngiltere, Fransa ve Almanya'nın ikinci provalarına bakalım. Bunlara bir de maNga'nın ikinci provasını ekleyelim.

İspanya:

Bu şarkıyı seviyorum ben. Sahne de fena değil, hadi bakalım.

Norveç:

Biraz düzeltmiş vokallerini Didrik Abi. Zaten kanımca bu şarkının -sıkıcı olmasının yanında- tek sorunu vokallerdi. Bakalım final gecesi nasıl bir performans gelecek.

İngiltere:

İngilizleri severim, ama İngiliz olmanın bile kurtaramayacağı bazı şeyler vardır....

Fransa:

Adamlar Dünya Kupası için pazarlıyorlar bu şarkıyı ve bunun içindir ki Dünya'nın her yöresinden dans koymuşlar gösteriye.... Kıvırtma kısmı olmasa belki işe yarayabilirdi.

Almanya:

Ve son olarak Almanya.
Hayır hakkaten sevemiyorum hatunun sesini ve tavırlarını ve aksanını yani bu şarkıyı farklı kılan hiçbirşeyi..

19 Mayıs 2010 Çarşamba

maNga'nın ilk provası

Gerek bu videoların kalitesinden gerekse karanlıktan neler olup bittiğine anlam veremedim. Dediklerine göre arkadaki dansçı -orda öylecene duran Madonna'nın dansçısı- savaştan anlar yaşıyormuş, ateş açıyormuş falan, sonra bayrak sallıyormuş... Televizyonda anlaşılacağını umuyorum. Televizyonda birşeyleri gerçekten görebileceğimizi umuyorum, siyah içerisinde siyah seçmek geçen sene kırmızılar içerisindeki kırmızı Hadise'yi seçmekten daha zor valla.
Bir de Ferman'ınd a diğer pek çok vokal gibi sadece bir prova olması nedeniyle bu kadar ölü durduğunu düşünüyorum, canlanır heralde yarı finalde.. (Normalde introdaki iki melodi arasında güzel bir brütal vokalle geçiş yapardı, onu da özledim, böhü :( )
Ölü durduğunu da düşünüyorum yani emin değilim, karanlık!


Şu arka vokaller de niye asıl vokalin önüne geçer iki senedir anlamış değilim.

Farklılar mı, e farklılar.

Başka versiyonlar:






(Yukardakinde ekrandan nasıl gözükeceğini de görebiliyorsunuz sağ alt köşede)

Not: Tam hikaye şuymuş, robot gibi metaller içindeki abla, yavaşça kabuğunu soyup içindeki insanı görüyor ve insanlarla aynı olabileceğini fark ediyormuş. iyi bir konsept aslında. Da sevmek için çok zorluyormuş gibi hissediyorum kendimi.

Provalar 4

Bugün maNga da sahnede olcak.

Hollanda:
Hayret biraz daha genç gösteriyo burda. (not: 92li aslında, zaten genç.)

Romanya:
Yorum yapmak için sonuna kadar izlemek istiyorum ama nedense videonun
ortalarında bu fikrimden vazgeçiyorum.

Slovenya:
senenin 0 puanlısı.

İrlanda:

Sesi çok tatlı gerçekten, ablanın.

Bulgaristan:

Angel Si Ti'yi İngilizce'ye Angel You Are diye çevirmek çok zor gelmiş olmalı ki
My Love diye geçiştirmişler. Yerel Final'den farklı birşeyler yaptıkları için mutluyum!
Bunu yapan pek yok. Fena değil.

Güney Kıbrıs:

Bu tarzda çok şarkı var bu sene enteresan bir şekilde, umarım birbirlerine
çelme takmazlar. Şov hakkında söylenebilecek pek bir şey yok. Şarkı da güzel işte.

Hırvatistan:

Canlı daha özel bir şarkıymış gibi gözüküyor ama bu onu özel bir şarkı yapmaz tabi.
Bir ara hatunlar birbiriyle birşeyler yapıyor bir de, tööbe tööbe.
Koca bir kalbin ortasında kitch kitch bitiriyorlar sonra.

Gürcistan:

Vav, gerçekten güçlü vokal. Genelde koreografinin fazla olduğunu ve bu balladın sahnede
yalnızca Sofia varken daha iyi gözükeceği yönünde, ama bu kadar fazla ballad varken fark
oluşturmak için böyle bir riskin alınması gerektiğini düşünüyorum ben.

18 Mayıs 2010 Salı

Provalar-3

Artık 2. yarı finale geçtik. Bugün Azerbaycan, İsrail ve Ermenistan gibi favorilerin de provaları olacak, onun için heyecanlıyız!

Litvanya:

Eğlendim :P

Ermenistan:

Sahnede neler döndüğünü ekranda anlayabiliriz belki de, şimdi anlamak istemiyorum bile :p

İsrail:

Vokallerinin o gece daha iyi olacağından eminim de, şarkı bu sahne duruşundan çok daha coşkulu, hani coşkulu derken mutlu mesut eğlenceli değil, ama bu duyguların daha iyi yansıması lazımdı sanki. korkuyorum eurovision show contest'ten song contest'e geri dönüyor sanki! :p

Danimarka:

Yerel finaldekinin aynısı ve daha kötüsü, o enerjisi yok şarkının.

İsviçre:

ilplöğdöloğr

İsveç:

isveç'e hala kızgınım.

Azerbaycan:


meeeh

Ukrayna:


daha da meeeh

17 Mayıs 2010 Pazartesi

Provalar-2

Polonya:

yorum yapmıycam ben buna, klişe zaten, sahne de ayrı sıkıcı.

Belçika:

Çok seviyorum ben bu şarkıyı. Şov mov yok ortada, basit ve içten. Çok karanlık ama bu zaten bu seneki sahnenin sorunu.

Malta:

Kuş adam... Bir de bu hatun 18 yaşındaymış, siz 30-40 falan sanmadan önce söyleyeyim.

Arnavutluk




Yunanistan:

Eskiden şovun bir parçası olan kemençeciyi sahneye sığdıramamışlar sanırsam. Vokaller yeterince iyi değil.

Portekiz:


Makedonya:

O koreografiyle oynamanız lazım.

Belarus:


İzlanda:

16 Mayıs 2010 Pazar

Provalar-ilk gün

Sahneyi daha önce görmüştüm, ama performanslar sırasında bu kadar sıkıcı ve görkemsiz olacağını düşünmemiştim. Geçen sene Rusya'nın sahnesinin kocaman ve ışıl ışıl olduğunu biliyoruz. Ondan sonra tabi ki aynı görkeme erişmeye çalıştıklarına batardı Norveç.. Onun yerine farklı bir şeyler yapmaya çalışmışlar, ama çok karanlık ve sıkıcı bir sahne olmuş. En azından benim görüşüm böyle, beğenenler olacaktır.

Moldova:

çok dağınık ve gereksiz derecede karmaşık.

Rusya:

Yorum yok.

Estonya:

Klibinin aynısı. Garip ya, çok garip ve iyi bir garip değil.

Slovakya:

Yerel elemelerin aynısı, yeni birşey yok ve dans eden ağaçlar yerinde duruyor... Pıffs.

Finlandiya:

Ses kalitesi kötü burda, ama sahneyi onlar kullanmışlar sanırım en iyi -şimdiye kadar-. İki Finli abi eklemişler şova, hoşuma gitti :P

Letonya:

Uuuu perde yapmışız... Ayşe Abla çok tatlı ama, şarkısı kötü hatta kötüyü geçtim çok salak.. Evet.

Sırbistan:

İlk 1 dakikası yerel finalden çok daha iyi. Bi ara abla sallayıp sallayıp yeri yerinden oynatıyor :P Bir de bu sene bir dönme takıntısı var ama çözemedim....

Bosna Hersek:

Ben bu şarkıyı sevmiyorum değilim ya. O atari ışıklarını kullanmamaları da isabetli bir tercih. Dansçılar baştan aşağı gri giyinirken, vukasin abi de parlak bir kırmızı ceket çekcekmiş üzerine.

15 Mayıs 2010 Cumartesi

Almanya Neden Kazanamaz?

Canlı performans.
Özellikle jürilerinde önemli bir yer kapladığı oylamada şunun gibi bir canlı performans tolere edilemez kanımca:



Ha ama Eurovision gecesi iyi olup kazanırsa, ben de şapkamı çıkarır ve kutlarım.

14 Mayıs 2010 Cuma

Direkt Finalistler

29 Mayıs'taki finalde 4 Büyükler ve ev sahibi ülkenin yer alması her zamanki gibi garanti.



2. İspanya: Algo Pequenito
İşte kıvır, işte sevimli! Allah izin verirse sen sahnedeyken ben senin orjinal versiyonun olan Mika'yı canlı canlı izlemelerde olacağım ama, destekleyeceğim seni de inan. Ama bunu oy vererek de yapmayacağım çünkü çok pahalı Eurovision'da oy vermek. :(

3. Norveç: My Heart Is Yours
Şarkı hoş, abi hoş, ama çok detone.

12. Birleşik Krallık: That Sounds Good To Me
Josh iyiydi de, şarkısı kötüydü.

18. Fransa: Allez! Ola! Olé!
Eğlenceli bir futbol şarkısı. Ne yazık ki bu şarkıyı içten söyletecek kadar başarılı bir takım yok tuttuğum. Galatasaray zibilyonuncu kez ŞL'yi kaçırdı değil şampiyonluk, herkes Dünya Kupası'ndayken bizim milli takım tatilde olcak falan.. Beehh.

22. Almanya: Satellite
Favori diyorlar ama sevmedim ben. Daha doğrusu şarkı iyi hoş da bir canlı performansı sonrası adam olmaz bu hatundan deyip birinci olamayacağına karar vermiştim.... Bilemeyeceğim. Bayaa da geç çıkıyor, bu da şanslı olduğunu gösteriyor.

Biz Ne Alemdeyiz?

Bu güzel albüm kapağı için "Los Angeles’ta çalışmaya devam eden sanat yönetmeni Erdem Yücel"'e teşekkür etmeliymişiz. Diğer Eurovision şarkılarından bazıları o listede bu listede başarılı olurken, geçen sene Hadise daha aylar öncesinde orda burda liste başına yükselmişken, We Could Be The Same ile ilgili bu konuda herhangi bir haber duymamamızın bir nedeni varmış. O da şarkının dijital ya da fiziksel olarak herhangi bir ortamda satışa sunulmamamış olması. 20 Mayıs'tan sonra ticari olarak ne kadar ilgi çektiğini görebileceğiz.



Bu videoda Amsterdam'daki Eurovision provası niteliğindeki konserdeki canlı performanslarını görüyorsunuz. Oldukça başarılı, geçen seneki gibi "canlı söyleyememe" durumuyla karşılaşmayacağız.
Tabi ki sahnede duruşları çok farklı olacak burdakinden.
Kıyafetler özel tasarlanmış. Siyah ağırlıklı, kırmızı çizgilere sahip ve her grup üyesinin kullandığı enstrümana göre özelleştirilmiş kostümler. Detaylı bir şekilde gördükten sonra moda eleştirmenliği de yaparız gerekirse.
6. bir kişi olacak sahnede, kimliği saklanıyor, bir dansçı olduğunu varsayıyorum. Uzmanlarla birlikte çok çalışmışlar koreografi üzerinde. Kamera açıları, ışıklar ve animasyonlar ayarlanmış, koreografiyle başarılı bir şekilde kaynaştırmak yeni amaçmış.
Provaları heyecanla bekliyorum, ama kurada sonuncu çıkış sırasını çekmeyi başardıkları için, provalarda da sahneye en son çıkanlardan olacaklar. Yani biraz beklememiz gerek.

İsrail- Milim- Sözler


not: farkındayım, bu videoda yılmaz morgül'ü andırıyor..

שוב הפחד קם"
והסוף נרקם
"בחלוני
falan diyor, İbranice böyle birşey işte. Biz ingilizce sözlerine bakalım, ben de Türkçe'ye çevirmeye çalışayım.

once again the sadness is here / yeniden hüzün burda
again fear has risen /yine korku sardı
and the end is at my window / ve son penceremde
cracked glass, silence again and / çatlak cam, sessizlik yine ve
exhausted and cast aside / yorgun, kenara çekilmiş
in my mind / kafamda
the light fell asleep, tears of blood / ışık uykuya daldı, kanlı gözyaşları
burning my throat / boğazımı yakıyor
scratched handle ,fallen ceiling / çizilmiş kapı kolu, çökmüş tavan
when singing to you the last song / son şarkını söylerken

you left me only words / sadece sözler bıraktın bana
Refuge in the shadows / gölgedeki sığınak
arranged books / ayarlanmış kitaplar
and in between the rooms / ve odaların arasında
you left me only words /sadece sözler bıraktın bana
and a bouquet of locks / ve bir buket kilit
god/ tanrım
you left me only words/ sadece sözler bıraktın bana

the walls are silent now / duvarlar sessiz şimdi
and what did you take / ve aldıkların
when you ran away/ kaçarken
yes, what did you take / evet aldıkların
you might have won this war / bu savaşı kazanabilirdin
what is left when you are gone? / gidince ne kaldı geriye?

nakarat

to the ice is also cold /buza, o da soğık
When I remember / hatırladığımda
how today you are in front of him / bugün onun önünde olduğunu
Lightning in his shadow/ gölgesinde şimşek
Breaking for him / dağılıyorsun onun için
the words you left me / bana bıraktığın sözleri
You are telling him / ona söylüyorsun

İkinci Yarı Final Önizleme



Bu çok güçlü bir yarı final, başından yarıyı at final olsun, o derecede. Özellikle kazanacağı bariz bir şarkı aramaktan vazgeçip olan şarkılar arasında bir değerlendirme yapınca, bu şarkıları daha değerli görüyoruz. 25 Mayıs bir perşembe'ye denk geliyor, Aşk-ı Memnu'nun çok önemli bir bölümüyle çakışabilir. Ama olsundert etmeyin siz bunu izleyin.

1. Litvanya: Eastern European Funk
Eğlenceli, aynı şeyi hedefleyen ve amacına daha iyi ulaşan pek çok şarkı gördük ama Eurovision'da.

2. Ermenistan: Apricot Stone
Sanırım Ermenistan'ın 4. senesi bu, şimdiye kadarki en iyi şarkıları bana göre. Zaten onlara oy vermeye hevesli çok ülke varken başarılı olacaktır. Ben düzenlemeyi ve ve nakarattaki eğeğe kısımlarını pek sevmedim.

3. İsrail: Milim
Bu sene önyargılarımı yıkmam için mi yapıyorlar böyle şarkılar. 39 şarkı arasında ilk dinleyişte beni saran, tüylerimi diken diken eden bir bu vardı. Sonra "Şağkir Abiciğğğm" diye Türkçe'ye çevirip o büyüsünün içine ettik ama, sevdim.

4. Danimarka: In A Moment Like This
Çok klişe ama başarılı.

5. İsviçre: Il Pleut de L'Or
Fena değil aslında. "daaanssaaavek muğa, baaaalleeeeğ tuğba balleğ muuğaaa, il plöğ döloğr"

6. İsveç: This Is My Life
Pek sevmedim.

7. Azerbaycan: Drip Drop
Ne kadar kısaldı di mi yorumlarım ama şimdi uzatmaya ve cümleler boyu ateş kusmaya hazırım. Böyle dandik bi şarkın var ve 1. olcak diye pazarlamaya çalışıyorsun Azerbaycan! Neymiş, Beyoncé'nin koreografı, bilmemnenin yönetmeni, klip trailerı! Hayır madem bu kadar para ödemeye razısınız, şu kıza bi İngilizce öğretmeni tutsun da ne demeye çalıştığını anlayabilelim??!

8. Ukrayna: Sweet People
Zavallı hatun, son dakikada gönderdi şarkıyı, ne çıkar ki son dakka işinden? "Önemli olan planlı programlı ve düzenli çalışmak" demiş neredeyse tüm ÖSS birincilerimiz değil mi?

9. Hollanda: Sha-la-lie
Eşlik etçeğim kesin: şalali şalala şalali şalala

10. Romanya: Playing With Fire
hımm.. meeehhh..

11. Slovenya: Narodnozabavni Rock
Bu şarkı yerine bi Belçika falan olsaydı bu yarı finalde, ölüm grubu olurdu.

12. İrlanda: It's For You
Daha önce 1. olmuş bu abla, ama şimdi olamayacak. Dinlemesi hoş tabi.

13. Bulgaistan: Angel Si Ti
Hımmm.. meeeehhh..

14. Kıbrıs: Life Looks Better In Spring
Eğer bunu seviyorsanız, Belçika'yı dinleyin, onu sevin, bunu sevmeyin.

15. Hırvatistan: Lako Je Sve
Azerbaycan'a tercih etmeme rağmen o kadar da beğendiğim bir şarkı değil. Fena da değil.

16. Gürcistan: Shine
Bu hatunun babaannesi Türkmüş. Verin işte oy canıma :P

17. Türkiye: We Could Be The Same
Kurada son sırayı, iki yarı finalde çıkacak 34 şarkı arasından 34. sırayı seçtiğiniz için çok tebrik ederim! Şarkının yeni daha iyi remixi, güzel bir canlı performans, bir kişinin daha katılımıyla gerçekleşecek güzel sahne şovu.. Tüm bunları beklememin nedeni şimdiye kadar çok profesyonel hareket ederek bunu yapabileceğinizi göstermeniz maNga üyeleri. Ben sizi dinlerken eğleneceğim, siz de keyfinize bakın, öyle stresten hastanelere falan düşmeyin, sivilcelerinizde biriktirin olmadı tüm stresinizi, ama hastaneler falan kötü şeyler....

Kim Finale Kalsın İsterim: Türkiye, Ermenistan, İsrail, İrlanda, Danimarka, Gürcistan, Hırvatistan.. daha dolmadı mı ya... hımm İsviçte, İsveç, 10. sıra için zorla Azerbaycan

Kim Kalır? Azerbaycan, Ermenistan, İsrail, Türkiye (Bütün Doğu toplandık), Danimarka, Hırvatistan... Gerisi pek önemli değil.

İlk Yarı Final - Sıralama ve Önizleme

Provalar bu pazar başlıyor, ilk yarı final de 25 Mayıs'ta. Tüm gözler Oslo'ya çevrilmiş durumda. Ben de şarkıları kusacak kadar iyi biliyorum artık. Şimdi canlı performansları ve şovları görme vakti. Tabi onun öncesinde hem yarı finallerdeki çıkış sırasını yazmak, hem de finale çıkacak ülkeler hakkında bir tahminde bulunmaya çalışmak amacıyla bir önizleme yapmaya karar verdim.



1. Moldova: Run Away
Bu şarkıdaki saksofon kullanımı çok iyi. Moldova, Romanya vb. ülkelerde dans müziği çok seviliyormuş, millet boyuna dans ediyormuş orda. Bu şarkı da aynı kategoride görülebilir. Kostümlerini değiştirmelerini çok içten umut ediyorum.

2. Rusya: Lost And Forgotten
Aslında arkadaki "vooğ"lara eşlik edilesi bir şarkı ama "kuruüyl kuruüyl tayms" dedikleri anda beni kaybediyorlar. Rusya, ya geçen sene bu yarışmayı düzenlemenin masraflarını hatırladıkça kötüyü seçme gibi bir eğilime gidiyor, ya da "Bir kez kazandık işte, n'oldu, başımız göğe ermedi" diyerek boşveriyor, ya da da Rusya'daki kimse bu yarışmayı ipleyip de adam gibi bir şarkıyla katılmak istemiyor artık! Halbuki Plushenko'nun kazandırtmasına sinirlenen (Lost ve Unforgotten) Yagudin'i görmek isterdik sahnelerde???!

3. Estonia: Siren
Garip. İçimden bi ses klipte yakalanan enteresanlığın sahnede yakalanamayacağını söylüyor aslında. Geçiyorum.

4. Slovakya: Horehronie
"Horeh-roniii" Slovakya'daki ormanlık bir alanın adıymış. Hatta ormanlık olmasının ötesinde ağaçlarıyla ünlüymüş burası. Çevreci bi katılımcı pek hoş. Melodi güzel. Ama pek bir, nasıl derleerrr, çakmalık akıyor her tarafından. Onun dışında bu sahne şovu Horehronie'nin Raistlin'in Büyücülük Kulesi'nin etrafındaki o ünlü, kenderlerin bile korktuğu orman olduğu gibi bir izlenim bırakıyor bende. Demek ki neymiş, garip garip dans eden ağaçadamları koyarsan arkana şarkının içinde bir parça karanlık bile olmadan böyle enteresan mesajlar verebilirmişsin.. Bu kadar sertim çünkü Eurovision hayranlarının favorilerinden bu şarkı.

5. Finlandiya: Tyoki Ellaa
Fena değil, çok orjinal değil, çok aynı değil, eğlenceli. Dil (Fince) çok güzel.

6. Letonya: What For
Kötü! Arkadaki çamaşırcı teyzeleri atınca bile kötü. Üzgünüm Ayşe Bacı, sonuçların hesabını Mr. God'dan sorma, sorunu kendinde ve şarkında ara olur mu canım?

7. Sırbistan: Ovo Je Balkan
Çok hoş Balkan ezgileri duyabilirsiniz arkaplanda, ne de olsa bir Goran Bregoviç bestesi! Ama çok yoğun, az modern ve her saniyesine söz yazılıp "hoop hoop hopp ovoye balkaaan kaamooon" şeklinde bir nakaratla da berbat edilmesine gerek yokmuş gibi hissettiriyor. Beklentiler yüksekti, bence kazanabilirdi bile ama sonra şarkı açıklandı ve vazgeçtim bu fikrimden.

8. Bosna Hersek: Thunder & Lightning
Ben Eurovision'da acayip Bosna'cıyım. Onun için aslında belki de sıradan olan bu şarkıyı ben çok farklı duyuyorum. "This is a time to melt the ice". Çok öne çıkmasa da mute'a basmak gerekmeyeceği için mutluyum.

9. Polonya: Legenda
Mute'a burda basacağım anlaşılan. Geçen sene Bulgaristan böyle bir şeyle katılmıştı sanırım. Sanırım çünkü pek net hatırlayamıyorum, bunu da herhangi bir şekilde hatırlayabileceğimi düşünmüyorum.

10. Belçika: Me And My Guitar
Koskoca 39 şarkı arasından, gerçek hayatta dinleyebileceğim ve dinleyeceğim tek şarkıyı yaptığı için Tom Dice'a teşekkür ediyorum. Yolu açık olsun.

11. Malta: My Dream
Belki mute'a basmam ama kesin uyurum.

12: Arnavutluk: It's All About You
İyi vokaller, karizmatik bi abla. Şarkının tüm numarası bu. Çok klişe aslında. Ama vokal hakkaten iyi.

13. Yunanistan: OPA
Baydı Yunanistan bu tip şarkılar sayende, kemençeye rağmen beni fethedemedin. Gerçi bu yarı finaldeki en iyilerden biri olduğunu kabul etmeliyim.

14. Portekiz: Ha Dias Assim
Saat de geç olmuş olcak, kafamı ayakta nasıl tutacağım acaba...

15. Makedonya: Jas Ja İmam Silata
"Benim Gücüm Var" demekmiş, İmam 1. tekil şahısa göre çekimlenmiş sahip olmak fiiliymiş Makedoncada. Bosna'yı tercih ederim heralde.

16. Belarus: Butterflies
Bu grubun ilk seçtiği şarkı çok kötüydü, bu fena sayılmaz, diğer rus ülkelerine göre iyi hatta. Yalnız klipte grup üyeleri bir anda kelebeğe dönüşüyor, bunu canlı performansta da deneyip denemeyeceklerini merak ediyoruz.

17. İzlanda: Je Ne Sais Quoi
Geçen sene ne güzeldin be İzlanda, hazır o adını okuyamadığımız yanardağ ile de sempatimizi -uçmaya çalışanların antipatisini- kazanmışken, böyle yapmayacaktın. Ne kadar klişe, çığırtkan ve dumtıs dumtıs bişeydir bu!

Şimdi bunlar arasından finalde görmek istediğim 10 taneyi seçeyim (tamamen benim isteklerim):
Belçika! Yunanistan, Finlandiya, Bosna, Sırbistan, Arnavutluk, Estonya, Moldova, Slovakya, Portekiz...
Bu 10'un da yarısını sevmedim aslında. Bu yarıfinali izlemeyin bile, birşey kaybetmezsiniz.

Finale kim çıkar: Slovakya, Belçika ve Yunanistan kesin, diğerleri pek fark etmez zaten...

20 Mart 2010 Cumartesi

Almanya- Satellite - Lena MeyerLandrut

Arnavutluk- It's All About You - Julliana Pasha




Aaa, hareketli bir şarkı! Üstelik dinlenilebilir bile! Yaşaasııın! Belki arada uyanırız yani.


13 Mart 2010 Cumartesi

İsveç, This is My Life, Anna Bergendahl

İsveç'e Pain of Salvation'ın Road Salt'unu elediler diye pek bir kızgınım, onun için objektif olamayacağım. Ancak şunu belirtmem lazım, şarkı hakkında iyi şeyler düşünüyordum ama sonra "Shakira'yla keçi arasında bir sesi var, ve özellikle onu sevmedim" benzeri bir yorum okudum. Şimdi istesem de sevemiyorum. İyi bir derece alabilir, almaya da bilir. (Böyle de tahmin yaparım.)

Sırbistan - Ovo je Balkan - Milan Stankovic

Sırbistan bu sene Goran Bregoviç'ten aldığı üç besteyi üç farklı şarkıcıya söyleterek, aralarından birini seçti. Bu üç şarkıcıdan biri Mustafa Sandal'ın eşi, Mirsad Türkcan'ın kardeşi Emina Jahoviç'ti, favori de gösteriliyordu ama kısmet değilmiş.
Karaoke versiyonunu daha çok seveceğimi düşünüyorum.

Yunanistan - OPA - Giorgos Alkaios ve Arkadaşları

Volkan Konakis ve Arkadaşları'ndan Hoppaaa'yı dinlemektesiniz...
"Karadeniz'e kıyın bile yok Yunanistan naaaaaaaaaaaaaaaaaan" demek istiyorum kendilerine, ancak bu kadar horon teptirebilirsin işte. Sana bir kıyak yapıyor, Kazım Koyuncu'yla falan da değil Davut Güloğlu'nun Nurcanım'ıyla karşılaştırıyorum... Ve Davut'a 12 sana 5 veriyorum.

Hayır bu her oy aldığında -ki çokça alacak.- pek bi sinirleneceğim. :@


İngiltere - That Sounds Good To Me - Josh

Galiba İngiltere 5.liği çok fazla bulmuş, ve 0 çektiği günlere geri dönmek istemiş. Şarkıdaki düzenlememeleri geçtim, sen İngilizsin abi, daha iyi İngilizce söz yazabilmelisin sanki...
off of...

Estonya - Siren- Malcolm Lincoln

Geçen senenin Randajad'ından sonra Estonya ne yapsa hayal kırıklığına uğratırdı heralde. Malcolm Lincoln takma isimli abimiz de farklı bişi yapmamış. Hani bunca berbat şarkı sırasında bunun kötü olduğunu söyleyemem. Ama iyi olduğunu da kesinlikle söyleyemem. Olcakmış olcakmış olmamışa koyuyorum. "blah"

Belçika- Me and My Guitar - Tom Dice

Gelelim Belçika'ya, şimdiye kadar en çok sevdiğim şarkıya.
Çok çok çok çok iyi. Şarkı Grey's Anatomy soundtrack'i yapılası, abi American Idol seçilesi.
Ne yazık ki Eurovision'a çok Amerikan ama dinlerim ki ben bunu, playlistime falan da koyarım. Ne güzel.

Rusya- Lost And Forgotten - The Pyotr Nalich Band

Yarıda kalmış, eksik, amatör bir şarkı. Başka da birşey demek istemiyorum. Olabilirmiş, olmamış, daha iyi olabileceği kesin tabi. Rusya'ya bir kez kazanmak yetti demek ki.

Moldova- Run Away- Sunstroke Project & Olia Tira

Şimciik, Moldova'da amcasının oğlu Romanya gibi dans ettiren bir şarkıyla katılacak, iyi ki de böyle yapacak, renk katacak Eurovision'a. Ve bence onlardan daha iyiler. Özellikle saksofonlar içimdeki dabidabiciyi ortaya çıkardı. Bunun da biraz demode olduğunu düşünmüyor değilim ama neyse.

Yalnız, kostümler ve sahne şovu lütfen lütfen lütfen farklı birşeyler olsun Eurovision'da. Hatun eteğini unutmuş buz patenci gibi. Adamın kuşağının amacını anlamadım. Ve sahnedeki diğer herşey çok düzensiz gözüküyor. "Saldım çayıra, Mevlam kayıra" havası hakim. Bundan kurtulunması gerekiyor.

Portekiz- Ha Dias Assim- Filipa Azevedo

Aslen bir Brezilya dizisinin giriş müziği olan Ha Dias Assim... (Yok tabi böyle bişi) Kesinlikle kötü bir şarkı değil. Diğer şarkılar arasında ne kadar fark edileceği çok önemli ama. O kadar fazla ballad var ki. Araya kaynayıp gitmesi çok kolay olabilir. Ve çıkış sırası bile önemli. Dinlemenizi tavsiye ederim ama.

Romanya - Playing With Fire- Paula Seling & Ovi Martin

Biraz güncelleme yapma zamanı geldi. Geçen sene parti yapmayı seven Balkan Kızları'yla katılan Romanya'yla devam edelim. Ya çok fazlası ya da çok eksiği var, anlamadım, sanki olacakmış, ama olmamış. Şarkının o geceki versiyonu ve sahne organizasyonu çok önemli. Ama yine de çok demode.

6 Mart 2010 Cumartesi

Hırvatistan- Lako Je Sve- Feminnem

Mute'a basmamı gerektirmeyecek şarkı gördüğümde sevindiğim bu Eurovision'a güzel bir renk katacak bu üç abla. Şarkının arkaplanındaki kemanları çok sevdim. Başarılar diliyorum.

Ukrayna - To be Free- Alyosha

Demin İrlanda'ya büyük haksızlık yapmışım. Ukrayna son yıllarda çıkardığı en kötü ve sıkıcı ve gereksiz şarkıyla katılıyor heralde. Millet böyle şeyleri göndermeye değer bulurken, İsveç de bugün Pain of Salvation'ımın güzelim Road Salt'unu eledi. POS lütfedip de katılmış yarışmaya, sen eliyorsun onu İsveç... Bu ara love deyince aklıma geçen sene sanırım Litvanya'nın kattığı şarkı olan "if you really love, the love you say you love really love and surely that love would love, that love would love to love you back" şarkısı geldi. Evet bu bir tekerleme değil, şarkıydı, hepinize tavsiye ederim. Aha burda.


EDIT: Ukrayna da o şarkıyı beğenmemiş olacak ki, bunun da aralarında bulunduğu yaklaşık 10 şarkı arasından yeniden seçim yaptı ve şu abla katılmaya hak kazandı:


'Alternatifiz bakıyoruuum' dan başka bişi diyemem heralde.

5 Mart 2010 Cuma

İrlanda - It's For You- Niamh Kavanagh

Bu ablamın Eurovision'u 1993 yılında kazanmış. Bakalım şansı yine yaver gidecek mi?
Şarkıyı dinlerkense, sıkıldım sadece.

Finlandiya- Työlki Ellaa - Kuunkuiskaajat

Sanırım Alexander Rybak etkisinin en etkili olduğu ülke oldu Finlandiya. Aslında fena bir şarkı değil. Ama iyi de değil, ne bileyim, beğenmedim işte. Kazanacağını ya da kazanmaya yaklaşacağını da düşünmüyorum. Doğal sarışın bu hatunlar ülkemizde ilgi çekecektir ama.

Slovenya - Narodnozabavni Rock- Roka Zlindre & Kalamari

Hım.
Hatun biraz Bengü'yü andırıyor, şarkıysa birşeye benzemiyor. Yarı finalde Manga bundan sonra çıksa bari. Büyük avantaj olur.

İsviçre - Il Pleut de L'Or- Michael von der Heide

Geçen sene Sevgi Böcükleri (bkz: Lovebugs) tarafından seslendiren The Highest Heights adlı çok çok iyi parçanın finale çıkmamasının ardından İsviçre'nin yaşadığı hayal kırıklığı büyük olmuştur tabi. İçlerinden iyi bir şarkı söylemek bile gelmiyordur belki. onları suçlayamam.
Aslında çok çok fena diyemeyeceğim bir şarkı, ama İsviçre ya, başarısını çok istiyorum (neden acaba...) ve olmamış.
Ama, sözüm meclisten dışarı, hakkaten İsviçrelileri bana Fransızcayı sevdirdikleri için takdir ediyorum.

Danimarka - In a Moment Like This - Chanée & N'evergreen

Senenin kaliteli şarkılarından. İyi bir derece alır. Yani, senin hakkında diyebileceklerim bu kadar Danimarka.

Hollanda- Ik Ben Verliefd, Shalalie -Sieneke

Niye demekten yoruldum zaten....
Eğleniyor teyzeler, biz de eşlik edelim şalali şalala diye. Noolcek ki. Aslında moda girince sevimli bile. Şalaliii şalalaa, şalaliii şalalaa...

Gürcistan- Shine- Sopho Nizharadze


Geçen senenin Hollanda'sının Shine'ından sonra, kelimeye duyduğum nefreti biraz olsun azaltabilen bu şarkı için, katıldığından beri kaliteli işler çıkaran ve geçen sene "We Don't Wanna Put In (putin istemiyok)" diyemeyerek tepkisini de koyan Gürcistan'a teşekkür etmeyi bir borç bilirim.
"When it's cold, you're on your own but you're never alone" şarkının göze batan kısmı. Kaliteli, ancak hani, fazla da göze batacak bir şarkı değil.


Malta- My Dream - Thea Garrett

Eurovisionseverler, Malta'yı büyük boyutlu bi ablayla tanır, 3 kez falan katılmıştı, adını hatırlayamadım şimdi. Adada başka şarkıcı yetişmediğini düşünürken, onun amcasının kızını göndermeleri enteresan oldu. Yahu Malta'da ballad dışı birşey dinlenmez mi? Ayrıca şarkının sonlarına doğru Thea ablanın elbisesi niye kanatlanıyor? Amanin! O bir adammış!

İzlanda- Je Ne Sais Quoi- Hera Björk

Sonunda! Diye diye İzlanda'dan Björk'ü soktuk yarışmaya. Dur ya, biraz değişmiş sanki. Fazlasıyla değişmiş ve Allah'a şükür bu gerçek Björk değil. Öyle bakmayın, bugün uzun süre aradan sonra Anastacia'yı gördüm, adı da aynıydı, saç rengi falan da, ama çok çökmüş hatun, emin olamadım, araştırmam gerekti o mu diye. Je Ne Sais Quoi içinse az biraz bile araştırmam gerekmedi valla, ilk nota belli ediyor...
Ayrıca tabi ana dil olmayan iki dili birleştirip şarkı yazmak kimin aklına geldiyse çok kutluyorum.

Letonya - What For- Aisha

Hayatın anlamını sorgulayan bu güzide parçada, Ayşe Abla'ya sormak lazım: "What for are you singing?"
Sözlerin en çarpıcı yanı "Only Mr. God knows why." olsa gerek.
Ne desem bilemedim.
Çamaşır yıkayan teyzeler ve üç nokta şimdilik. Sonrası Mayıs'a.

Slovakya - Horehronie- Kristina

Ruslana olmaya çalışan bir hatun ve dans eden entler. Çok çevreci bir sahne gösterisi olduğunu itiraf etmeliyim. Melodi de güzel de... Kazanan şarkıların toplaması gibi olan şarkılar, iyi dereceler etseler de kazanamıyorlar. Avrupalılar o kadar da yemiyor. Biz bunu görmüştük deyip geçiyorlar genelde. Şarkı hoş ama, ne diyeyim.

Belarus - Butterflies - 3+2

Far Away adlı şarkıları severim, Anathema sağ olsun. Tabi 3+2'nin onun yanına yaklaşmasını beklemiyorum da, bakalım nasılmış.


.............
......
....
...
..
.

Yorum yapmamalı aslında bu şarkıya. örovizyon işte ya. örovizzyon'u iyi şarkılar için izlemiyoruz ki, böyle şeyler için izliyoruz işte. Dumura uğramak, şaşırmak, birbirimizle kusur bulma yarışı içerisine girmek.
Açıkçası şu performansta kıyafetleri mi eleştirsem, 3+2 ne alaka 2+1'lik bir grup için mi desem, kafam ütülendi diye şikayet mi etsem.... Bilemiyorum.


Edit: Şarkılarını değiştirdiler, daha düzgün, şöyle birşey oldu:




Polonya - Legenda - Marcin Mrozinski

Efsane adlı bu şarkı, fantastik bir filmin soundtrack'i havasında olmaya çalışmış ama tabi ki, her zamanki gibi çok Eurovision. Hatta çok kez örovizyon yapıyorlar* şarkıda.

*Önceki yazılardan birinde de açıkladığım üzre, şarkının bir anda bir üst nota grubundan söylenmeye başlamasına biz kısaca örovizyon yapmak diyoruz. Manga bunu yapmıyor bak, çok takdir ettim birdenbire.

Kuzey Kıbrıs - Life Looks Better in Spring- Jon Lilygreen

Çok Eurovision ve çok Amerikan arasında gidip gelen bu şarkı hakkında nasıl düşünmem gerektiğine karar veremedim. Deminki Makedonlara hoş diyorsam buna muhteşem demem lazım halbuki. Arada çıkıyorum demek ki Eurovision algısından.
Sesi güzel olan bu abinin kaç yaşında olduğunu o kadar merak ediyorum ki, abi demeye dilim varmıyor aslında.

Makedonya- Jas Ja İmam Silata - Gjoko Taneski ve Billi Zver

Former Yugoslavian Republic of Makedonya, hoş bir şarkı hazırlamış bize, ya da bu yarışma için hazırlanan şarkıları dinledikçe benim müzik algım değişiyor. Sonlara doğru giren gitar solosu ve gitarist abi, 2010 Eurovision'uyla ilgili yaptığım araştırmada şimdiye kadar gördüğüm şeyler arasında favorim.

Bulgaristan - Angel si ti- Miro

Geçen sene o kadar dil döktükten sonra hepsi hakkında, bu sene daha kısa kesiyorum şarkılarla ilgili yorumlarımı. Fazla kafa yormaya da gerek yokmuş, onu gördüm demek ki.
Angel si ti'ye yorumumsa iyi başlayıp klişeleştiği olabilir.
Miro Abimiz'e hayranlığımı belirtmek isterim tabi. Uzaktan bakıldığında yaşlı, yakından bakıldığında genç gözükmek gibi enteresan bir özellikle, performans içerisinde Benjamin Button havası estirebildiği için.



Edit: Bir de klip çekmişler. Supernatural'ı özlediiim!

İspanya- Algo Pequenito - Daniel Diges

İspanyolca ne güzel bir dilmiş. İşte bunu dedirten sevimli şarkı. Oyuncaklar Dünyası temasıyla Bez Bebek'i andırsa da, bir noktadan sonra örovizyon yapsa* da, güzel.

Bir de bu youtube videosunun altındaki yorumlarda İspanyolca birşeyler arasında Mika geçiyor. Sanırım Daniel Abi'mizin kumral Mika olmasından bahsediyorlar...


*bir anda şarkının değişim geçirip daha yüksek notalara çıkması.

Ermenistan - Apricot Stone - Eva Rivas

Kayısı Taşı!
Saçlarına gıpta ettiğim (niye ediyorsam, aynısından bende de var) güzel sesli güzel ablanın özellikle ülkemizde pek bir sevileceğini tahmin ettiğim şarkısı bu. Güzel bir ballad geliyor şeklinde düşünüyorsunuz, ama sonra hızlanıyor. Bir noktadan sonra özellikle çok "Eurovision" düzenlenmiş ama buna rağmen farklı olan bir yanı var. Kazanmanın formüllerini uygulamış gibi görünüyorlar. Kesinlikle favorilerden ama bakalım..
Eva Rivas neyin nesidir, kimin fesidir onu da öğrenmek lazım tabi.

Norveç - My Heart is Yours - Didrik SolliTangen

Senenin güzel şarkılarından. Amma ve lakin, vokaller nedeniyle şarkının güzelliğinin ön plana çıkmadığını düşünüyorum.
Eski Amerikan filmleri tadında bir romantizm barındıran güzel sözlü, güzel müzikli bir parça. Abimiz de yakışıklı. Ancak sesi yeterince iyi değil. Çalışıp da iyi söylemeyi kotarabilirse... o zaman konuşuruz.

Litvanya- East European Funk - InCulto

Katılımcıları incelemeye herhangi bir sıra gözetmeksizin başlıyorum.
Karşıma ilk çıkan Litvanya oldu. Fazla spoiler olmasın diye hepsini izlemedim. Dayanamadığımdan falan değil yani. Her Eurovision'da bunun gibi şeyler gereklidir. Parodi amaçlı tabi bunlar. Ama parodiyi de yapabilmek önemli tabi. We Are The Winners of Eurovision olmak kolay değil. Bu abilerimiz de daha çok The Office'ten çıkmış, ne yaptığını bilmez elemanlara benziyorlar. Yazık... Tabi daha yarışmaya çok var, çalışırlarsa mute'a basmak yerine eğlenerek dinleyebilirim. Tabi tam olarak dinlememi istediklerinden emin değilim.

Türkiye - We Could Be The Same - Manga

Şarkımızın açıklanmasıyla Eurovision tartışmalarımız da yeniden başladı.
Çok Eurovision bi şarkı, daha iyi kesinlikle olabilirdi ama değerlendirmemi bu senenin Eurovision standartları üzerinden yapmak istediğim için tüm şarkıların açıklanmasını bekleyeceğim.
Tabi, sözleri pek beğenmesem de "For just one night, we could be the same (Bir geceliğine aynı olabilirdik.)" diyerek Avrupalı'nın hep beraber aynı şekilde delirdiği bu geceye güzel bir gönderme yaptığını söylemekte fayda var. Daha "farklı" bir şarkıyla bunu yapsaydı daha iyi olurdu tabi.

18 Ocak 2010 Pazartesi

Manga

TRT geçen sene Hadise'yi sonbaharda, Düm Tek Tek'i yılbaşında açıklamasının, Mayıs'taki yarışmaya çoktan eskimiş bir şarkıyla katılmaya yol açtığını mı anladı? Yoksa Manga- Şebnem- Emre Aydın arasında karar vermekte veya onları ikna etmekte mi zorlandı? Yoksa sadece geçen senenin hayal kırıklığıyla işleri aheste mi yürtüyorlar?
Cevabı bilmiyorum. Ama bence doğru bir davranış o kadar erken açıklamamak.
Manga EMA'i aldıktan hemen sonra şarkı çalışmalarına başlamış. Dolayısıyla hazırlıksız yakalanmamışlar. Gelecek hafta bu şarkılardan üçü TRT uzmanlarına -kimse artık bunlar- sunulacakmış. Dilinin İngilizce olması bekleniyor.